Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Célegyenesben a Tandem-projekt: olyan fiataloknak segítenek, akik valamilyen hátránnyal indulnak az állásokért.

Három borsodi középiskola húsz diákja vesz részt abban a foglalkoztatási programban, amelyben a fiatalokkal egy összehangolt „tandem”, tanári és munkaerő-piaci szakember stáb foglalkozott. Az elmúlt hónapokban lezajlott foglalkozásokon több téma volt terítéken: önismeret, szakmaválasztó tréning, álláskeresési tanácsadás, munkatapasztalat és ajánlólevél szerzés. A Szimbiózis Alapítvány projektjében hátrányos helyzetű és fogyatékossággal élő fiatalokat mentorálnak, és főként abban segítenek nekik, hogy minél egyszerűbb legyen számukra az átlépés az iskolapadból a munka világába.
Egy speciális vizsgálattal, az úgynevezett Lantegi-módszerrel mérték fel a gyerekek egyéni képességeit, kompetenciáit és ehhez társították a számukra megfelelő munkakört. A foglalkozások során hasznos munkaerőpiaci ismereteket is szerezhettek: megtanultak önéletrajzot írni, elsajátították mit kell tartalmaznia egy munkaszerződésnek, milyen kérdésekre számíthatnak az állásinterjún.
A program most a gyakorlati részéhez érkezett. A fiatalok egy öt napos szakmaválasztó tréning keretében több szakmát is kipróbálhatnak így valódi képet kapnak arról, mivel is telik a munkaidő, ha az adott foglalkozást választják. Többek között megismerkedhetnek a sajtkészítéssel, a fazekas- és asztalos mesterséggel, a turizmus és vendéglátás különböző területeivel. A gyakorlati idő után munkáltatójuktól ajánló levelet kaphatnak, mely a későbbi álláskeresés során segítségükre lehet majd.