A szellemitulajdon-védelem fontosságára és annak gyakorlati előnyeire hívja fel a figyelmet új, IP Hősök című kampány sorozatában a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH).

Az IP Hősök kampánysorozat március végén vette kezdetét. A gasztrotematikus rész június elejéig tart, ezt követően a kampány egyéb iparágakon keresztül mutatja be az IP fontosságát. A Facebookon #iphősök és #ipmindenkinek hashtaggel ismeretterjesztő posztok és infografikák ösztönzik a tudatos szellemitulajdon-védelmet, a kezdeményezéshez a kampányban résztvevő “IP Hős” vállalatokon felül bárki csatlakozhat saját IP-történetével. Az IP mindenkinek oldal segít könnyen eligazodni a kezdő vállalkozóknak is, itt a közérthető és informatív szövegeken túl podcasten és videókon keresztül adunk tippeket a sikeres szellemitulajdon-védelemhez.
Az IP Hősök kampánysorozat első, gasztrotematikus részének célja a szellemitulajdon-tudatos, hazai vállalkozások segítségével felhívni a figyelmet az élelmiszeripari oltalmak fontosságára, rajtuk keresztül megszólítva ezzel a többi élelmiszeripari kis- és középvállalkozást.
Élelmiszeripari hősökkel az oltalmazás népszerűsítéséért lépnek fel.
Az élelmiszeripari kampány legfőbb célja, hogy közérthető módon tálalja az oltalomszerzéssel kapcsolatos információkat, közelebb hozva ezzel a vállalkozókat a gyakran nehezen érthető jogi fogalmakhoz. Az IP Hősök kártyákon keresztül magukat az oltalmi típusokat is megszemélyesítjük, a kampányban résztvevő szakmai szereplők pedig egyedi videókon, ismeretterjesztő grafikákon és egy podcasten keresztül mutatják be saját tapasztalataikat a szellemi tulajdon védelméről, egyben tanácsokat is adva a sikeres IP-használathoz az ágazat szereplőinek.