Javasolt a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22. előtt elintézni az előre tervezhető ügyeket. A december 27-29. közötti igazgatási szünet alatt, korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja az ügyfeleket, Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyében Miskolcon a Kis-Hunyad utca 9. szám alatt működő kormányablak tart nyitva ebben az időszakban.
Ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatal honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásról.
A két ünnep közötti három munkanapon az alábbi ügyek intézésére lesz lehetőség 9-14 óra között Miskolcon, a Kis-Hunyad utca 9. szám alatti kormányablakban:
- Személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel kapcsolatos ügyintézés;
- Lakcím ügyintézés;
- Ügyfélkapu regisztráció;
- NEK-regisztráció;
- Európai Egészségbiztosítási Kártya igénylés;
- TAJ kártya másolat kiadása.
- Rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadása.
Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9-14 óra között lehetőség lesz a személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyintézésre, ügyfélkapu és NEK regisztrációra, valamint a sürgősségi és azonnali (3, illetve 1 napon belüli) útlevelek átvételére. Az online beérkezett kérelmek (pl.: vezetői engedély hosszabbítás, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik.
A kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele. A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak.