Meta október végén jelentette be, hogy a Facebooknak és az Instagramnak fizetős változata is lesz, hozzátéve, hogy a lépésre az európai uniós szabályozás miatt kerül sor. Ezt most is kiemelte a cég abban a felbukkanó ablakban, amellyel a Facebookra belépve találkozhatnak a magyar felhasználók.

Ahogy arra az előzetes információk alapján számítani lehetett, ha a felhasználók hirdetések nélkül szeretnék használni a webes felületet, az 10 euróba (nagyjából 3800 forint) kerül. Ebben már az adók is benne vannak, vagyis ennél többet csak akkor kell fizetni, ha a cég árat emel, vagy ha változik a forint-euró árfolyam.

Amennyiben a felhasználók úgy döntenek, hogy nem élnek ezzel a lehetőséggel, úgy az eddigiekhez hasonlóan továbbra is látni fogják a reklámokat a közösségi oldalon. De a Meta arra is felhívta a figyelmet, hogy bárki bárhogy dönt, az nem örökre szól.

Ha tehát valaki később szeretné lemondani az előfizetését, azt is megteheti, ha pedig inkább szeretné azt megkötni, arra is lesz lehetősége. Akik viszont a mobilos alkalmazásból fizetnek elő – az alkalmazásboltok jutalékai miatt – 13 eurót (nagyjából 4800 forint) kell majd fizessenek.