Cikkünk frissítése óta eltelt 9 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Bár a fiatalok körében az Instagram és a TikTok a nyerő (a 14-25 éves korosztály akár 4 óránál is többet lóg a neten), a vállalkozások továbbra is, a vetélytársaival szemben stagnáló felhasználószámú Facebookon kommunikálnak a legtöbbet. 2024-ben a marketingben tehát továbbra is kulcsszerepet kap a közösségi média, azon belül is a rövid és könnyen fogyasztható videókon lesz a hangsúly, de a rövid videók mellett számolni kell a tematikus élő adásokkal és a live adások alatti értékesítésekkel is. Talán mindezek összessége is hozzájárul ahhoz a kutatási tényhez, mely szerint az internetfelhasználók 78%-a már a közösségi médiát használja elsődleges információforrásként.

„A vállalkozások marketingeseinek továbbra sem lesz egyszerű feladatuk. 2024 az alkalmazkodóképesség és az innováció éve lesz.” – mondja Miklovicz Norbert, a Magyar Marketing Fesztivál főszervezője. Továbbra is az eszköztár része például az influenszermarketing (jelen pillanatban a marketingaktív cégek 90%-a használja), de a mikro- és nanoinfluenszerek felé fog fordulni a piac (10-100 ezer követős véleményvezérek). Nemcsak megfizethetőek, hanem az ő hitelességük nagyobb, és a követőtáboruk is aktívabb.
 

Komoly előnyre tehetnek szert azok a cégek, amelyek kihasználják, hogy a felmérések szerint 2024-re az összes keresés közel 63%-a már hangalapú/diktált lesz. De kifizetődő a fenntarthatóság és a társadalmi felelősségvállalás is, amit a fogyasztók 66%-a díjaz lojalitással vagy vásárlással egy másik „nem felelős” céggel szemben. A szakértők a hosszú és mélyreható szakmai cikkek új virágkorát jósolják 2024-re (amely így hitelesen kitűnhet a rövid tartalmak közül), és az sem meglepő, hogy továbbra is stabilan az e-mail-marketinget tartják az egyik leghatékonyabb marketingcsatornának (a marketingesek közel fele).

Webáruházak, chatbotok, előfizetéses modell
Nagy változás előtt állnak az eddigi ügyfélszolgálati chatbotok, amelyeket immár az AI (mesterséges intelligencia) tudásával felvértezve (pl. betöltött termékinformációk) magasabb vásárlási élményt nyújthatnak. Tovább dübörög szakmai körökben is az előfizetéses üzleti modell. Igaz, az amerikai átlagot még nem értük el, ott átlag 12 előfizetés van háztartásonként, de elkezdődött a szakmai, vállalati szegmensekben is a megújuló fizetési modellre épülő szolgáltatások versenye (pl. előfizetéses szoftverek, exkluzív tartalmak, extra szolgáltatások).

A magyarországi online kiskereskedelem bruttó forgalma némileg (+8,8%) növekedett, de a növekedést a hazánkba beáramló és jobb vásárlási élményt kínáló külföldi shopok hajtják. A tranzakciók több mint felénél utánvéttel fizetnek a vásárlók, és 72%-ban házhoz szállítást kérnek. A magyar webáruházpiac 36 ezer webshopot jelent. Az átlagos kosárérték 17.200 Ft. A vásárlók 60%-a 2024-ben már mobilról vásárol.

A fenti információk a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által szerkesztett Marketing Trendriportból származnak. Az eddigi évek alatt mindig teltházas Magyar Marketing Fesztivál 2024. január 25-én, immár 11. alkalommal – a szervezők közleménye szerint -, minden eddiginél erősebb szakmai előadásokkal és tematikus termekkel nyitja meg kapuit a látogatók előtt. Az esemény célja – a hagyományokhoz híven – a 2024-es év várható üzleti és marketingtrendjeinek bemutatása, a vállalkozások, cégvezetők és döntéshozók felkészítése az idei év kihívásaira. Emellett kiállítással és moderált kapcsolatépítéssel készülnek a szervezők. A rendezvény részletes programja a www.marketingfesztival.hu oldalon érhető el.