A munkálatokkal járó jelentős menetrendi módosítás miatt az utasoknak a több mint háromhónapos vágányzár ideje alatt továbbra is hosszabb eljutási időre kell számítaniuk.
A vasúttársaság közleménye szerint ez a beruházás tartalmi értelemben már része az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) által meghirdetett ötpontos akcióterv infrastruktúra-felújítási fejezetének.
A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 kilométeren megszűnik a sebességkorlátozás és akár 5 perccel rövidülhet a menetidő is. A kivitelezés teljes költsége a MÁV saját forrásából mintegy 18 milliárd forint – tették hozzá.
A mintegy 27 kilométernyi teljes szakaszon két ütemben, éjjel-nappal dolgoznak a szakemberek és a munkagépek, berendezések, eközben hajnaltól éjszakáig egy sínpáron biztosítják folyamatosan a vonatok haladását, míg a másikon ütemezés szerint zajlik a kivitelezés, éjszakánként azonban mindkét vágányon folyik a munkavégzés, hogy december 4-ig határidőre elkészüljön a pályarekonstrukció.
Az első fázisban október 18-ig Miskolc-Rendező pályaudvar és Nyékládháza, valamint Nyékládháza és Emőd között újítják fel a bal oldali vágányt, ugyanakkor éjszakánként Miskolc és Nyékládháza között a másik vágányon is szünetel a forgalom.
Az október 19. és december 4. közötti időszakban Mezőkeresztes-Mezőnyárád és Emőd között napközben a bal vágányon dolgoznak a munkagépek, éjszakánként pedig a másik vágányon a felújításhoz szükséges anyagokat, gépeket szállítják.
A nappali időszakban a munkavégzéssel érintett részek mellett az ott dolgozók biztonsága érdekében a vonatok csak egy vágányon és több szakaszon sebességkorlátozás mellett közlekedhetnek, így óránként és irányonként napközben csak egy-egy vonat közlekedése oldható meg – közölte a MÁV.