Kezdőlap MISKOLC Miskolc - Közélet

A Nap Képe: Ismét a MiReHu nyert az Európai Hulladékcsökkentési Hét fotópályázatán

A díjnyertes kép az EWWR (Európai Hulladékcsökkentési Hét) közösségi média csatornáinak és weboldalának új borítóképeként fog megjelenni.

Az EWWR a legnagyobb európai kampány, amely a hulladékmegelőzés fontosságára hívja fel a figyelmet. A 2024-es év kiemelt témája az ételpazarlás megelőzése volt, amelyhez kapcsolódóan a társaság számos kreatív és szemléletformáló akciót szervezett a „Mentés másként” kampánya keretében.

A kampány a társadalom minden rétegéhez szólt: családokhoz, vállalkozásokhoz és intézményekhez egyaránt. Több program a közösség erejét mozgósította, amelyben  a MiReHu csapata is példát mutatott: a „ReFood Court” élelmiszermentő szigetek kialakításával a megmaradt, de még fogyasztható élelmiszerek megosztását tette lehetővé és ösztönözte,

a „Morzsaparti” kampány során a közösségeket a megmaradt ételeik megosztására ösztönözte. A díjnyertes fotó is egy ilyen céges „Morzsapartin” készült.

A program egyik különlegessége az „Elpazarolt ételeink” fotópályázat volt, amelyre közel 200 alkotás érkezett. A beérkezett művek alapján készült el a „Sokkollázs” totemoszlop, amely vizuálisan hívta fel a figyelmet az élelmiszerpazarlás problémájára.

A kampány elemei közel 900 000 megtekintést értek el a közösségi médiában, személyesen pedig közel 5000 ember találkozott figyelemfelhívó installációkkal, edukációs eszközökkel és eseményekkel, amelyek az élelmiszerpazarlás, az ültetés jelentősége és a biohulladék útjának bemutatása köré szerveződtek – ezutóbbi a MOHU Zrt. eszközei segítségével. A személyes kitelepülések és események közel 500 közvetlen párbeszédet eredményeztek az élelmiszerpazarlásról.

A MiReHu Nonprofit Kft. kiemelt figyelmet fordított a gyermekek oktatására és a jövő generációjának szemléletformálására. A NÉBIH támogatásával a munkatársak „Maradék nélkül” nagyköveti képzést kaptak, a hibrid edukációs programokon pedig közel 100 gyerek vett részt a MiReHu telephelyén.

A vendéglátóipar számára indított „Felét a Feléért” kampány is sikeresnek bizonyult. Számos étterem és cukrászda csatlakozott, köztük a Hotel Palota Lillafüred, amely azóta is napi szinten segíti vendégeit a pazarlás csökkentésében.

Nagy sikert aratott a fagyasztást népszerűsítő, a közönségkorcsolyán megvalósított élelmiszermentő akció is, amely során jelentős mennyiségű tartós élelmiszert gyűjtöttek össze, amelyet rászoruló családok számára juttattak el.

Fotó: MiReHu