Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A plakáton reneszánsz szobor látható, kezében egy szelet pizzával. Úgy tűnik, már a szobrokat is cenzúrázzák.

Noha a sajtos makarónis pitét imádják, úgy tűnik Michelangelo Dávidjának meztelen látványa túl sok a glasgow-iaknak. Skócia egyik legnagyobb városának étterme kénytelen volt megváltoztatni a világhírű szobrot ábrázoló reklámjait, miután a Global Media Group reklámcég letiltotta azokat Dávid meztelensége miatt.

A Barolo étterem által megrendelt terveket a Glasgow Herald szerint „udvariassági aggályokra” hivatkozva utasították el, így azok eredeti formájukban nem jelenhettek be a metróban kihelyezett reklámtáblákon. A plakáton a reneszánsz szobor egy szelet pizzát tartott a kezében, a következő mondattal:

„Ennél olaszabb már nem lehet.”

A metróban elhelyezendő plakátokhoz ezután a reklámok teljes újranyomására volt szükség, a végeredmény pedig egy derékban levágott Dávid-szobor lett. Mario Gizzi, a Barolo és több más skóciai éttermet üzemeltető DRG Group igazgatója úgy nyilatkozott a meghökkentő ügyben:

„Ez egy világszerte elismert műalkotás. Az iskolákban tanítják. Az emberek a világ minden tájáról utaznak, hogy megnézzék. Már nem az 1500-as években járunk, hanem 2023-ban. Tényleg azt mondjuk, hogy a glasgow-iak nem tudnak elviselni egy meztelen szobrot? A Barolo az olasz klasszikus konyháról szól, Michelangelo Dávidja pedig az ország egyik leghíresebb műalkotása: ahogy a hirdetésben is szerepel, ennél olaszabbat nem is lehet mondani.”