Ha valaki vásárolni készül, és nem szeretne hazatérni olyan tárgyakkal, amikre nincs szüksége. akkor jobb, ha nem fogyaszt kávét, ezt derült ki abból a kutatásból, amit nemrég tettek közzé a Journal of Marketing című folyóiratban. Ennek úgy jártak utána a kutatók, hogy megnézték, hogyan költöttek azok, akik a vásárlás előtt kávét fogyasztottak, szemben azokkal, akik koffeinmentes kávét vagy vizet ittak. 
A fentiek alapján már nem meglepő, hogy azok, akik hódoltak a kávézás szenvedélyének, többet költöttek és több mindent vásároltak, mint azok, akik tartózkodtak a koffeintől. De mi ennek az oka? A kutatók szerint a kávétól aktívabbak, energikusabbak, izgágábbak leszünk, és így sokkal jobban ki vagyunk élezve arra, hogy milyen örömöt is okoz a vásárlás, a tárgyak, amiket megvehetünk. 
Hozzátették, emiatt azok, akik hajlamosak az impulzusvásárlásra, jobb, ha bizonyos helyzetekben mellőzik a kávéfogyasztást, a döntéshozóknak pedig illene felhívni a figyelmet arra, hogy a kávénak milyen hatása van a költekezési szokásainkra.