Sokaknak nehézséget okozott az iskolában a tanulás, ám lehet, hogy csak nem megfelelő módszerrel próbálkoztak. Mutatunk néhány tippet, hogy legközelebb már ne legyen problémád, ha a tanulást választod. 

Érdemes kevésbé az olvasásra, és inkább az írásbeli számonkérésre koncentrálnunk. Szakértők szerint inkább egyszer kellene elolvasni, majd a tanulási idő nagy részét arra fordítani, hogy felidézzük, amit olvastunk, és leírjuk.

Légy aktív!

Ahelyett, hogy passzívan hallgatnának egy előadást és robotszerűen jegyzetelnének, próbáljuk aktívan azonosítani a főbb témákat, megjegyezni az alátámasztó bizonyítékokat, és figyelni az óra mögöttes szervezeti felépítésére. Egyes pontokat kapcsoljunk össze szélesebb következtetésekkel. 

Interlerleaving

Az interlerleaving nevű megközelítés azt mondja, hogy ahelyett, hogy az összes tanulási időt egyetlen tantárgynak vagy fogalomnak szentelnéd, keverd meg a dolgokat azzal, hogy különböző készségeken dolgozol egyetlen tanulási idő alatt.

Ne magolj!

A magolás látszólag működik, ha csak az érdekel, hogy átmenj a vizsgán, de minden, amit az utolsó pillanatban tömsz a fejedbe, hamar elpárolog. Ehelyett a tudomány azt javasolja, hogy támaszkodj az „elosztott gyakorlásra", azaz a tanulást hosszabb időre oszd el, rövid, intenzív tanulási szakaszokra bontva, amelyeket egy tisztességes méretű, ideális esetben legalább egynapos szünet követ.