Cikkünk frissítése óta eltelt 2 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az élelmiszer-vállalkozásokat rendelet kötelezi az önellenőrzésre. A jogszabály tavaly év végi módosítása fontos változásokat hozott a közép- és nagyvállalkozások számára. 

Az érintettek az önellenőrzési adatlapokat a továbbiakban kizárólag digitális úton rögzíthetik, a helyszínen, valós időben, és a felügyeleti lépéseket is ilyen formában kell dokumentálniuk. 

A május 1-től életbe lépő követelményekről a Nébih honlapján tájékozódhatsz bővebben.

Az önellenőrzés a vállalkozások működésére és tevékenységére vonatkozóan kidolgozott követelmények teljesítésének ellenőrzését jelenti, melyet az adott vállalkozás saját maga végez el. Lényeg , hogy az utólagos ellenőrzés biztosított legyen, ezt szolgálja a dokumentációs rendszer.

Néhány a változások közül:

  • az ellenőrzés során elkészült adatlapok rögzítésére kizárólag digitális úton, valós időben kerülhet sor
  • az elektronikus rendszerhez az élelmiszerlánc-felügyeleti hatóság számára olyan hozzáférést kell biztosítani, melyen keresztül a teljes önellenőrzési tevékenység átláthatóvá válik

Fontos!

Az alkalmazott informatikai rendszer működtetése az élelmiszer-vállalkozás saját fejlesztésében, de külső vállalkozás bevonásával egyaránt megvalósulhat. A rendszerben rögzített adatok biztonságát, továbbá illetéktelen módosítástól való védelmét az informatikai rendszer üzemeltetőjének kell biztosítania. 

(forrás:portal.nebih.gov.hu/fotó, illusztráció, pixabay)