Cikkünk frissítése óta eltelt 11 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Egyszerre robbant fel a magyar és a nemzetközi sportélet július 2-án, amikor a Liverpool hivatalosan is bejelentette Szoboszlai Dominik leigazolását. Persze a mindent tudó Twitter-mogulok és az átigazolási guru, Fabrizio Romano világában már egyáltalán nem ért minket meglepetésként a hír, azonban, ami utána következett, az egészen megdöbbentő. 

A Liverpool a bejelentés után 2 nappal már 18 Instagram-posztot szentelt a magyar játékosnak, aki az óriási felhajtás közepette szép „lassan” meg is duplázta követőinek számát. Összehasonlításképpen még a szintén idén nyáron érkező, újdonsült világbajnok, Alexis Mac Allister sajtóztatása is megállt 15 bejegyzésnél.

Az átigazolás előtt

Szoboszlai Dominik Instagram-követőtábora átigazolása előtt 512 653 főt számlált. 
Az átlagos kommentek száma egy poszt alatt 311, a like-ok száma pedig átlagosan 68 082 volt, 13,28 százalékos engagement rate mellett. (Ez a szám már ekkor nagyszerűnek számított a benchmarknak tekinthető 5 százalék, illetve a kiemelkedőnek számító 10 százalék viszonylatában)

 Dominik követőinek hány százaléka valós, hitelesíthető személy (Follower Credibility)? Ez érték az átigazolás előtt 81,92 százalék volt.

De mit is jelent ez? Minden olyan követőt, aki ténylegesen aktív az Instagramon, azaz vannak követői, követ oldalakat, vannak kitöltött adatai, kedvel bejegyzéseket, van profilképe, sőt akár összekapcsolt Facebook-oldala is. Tehát nem botként, hanem természetes személyként viselkedik.

A fiatal focistát egyébként többnyire (81,69 százalékban) 18-24 év közötti férfiak követték, akiknek többsége (46,32 százalék) természetesen magyar állampolgár. A második helyen, némiképp meglepő módon az olasz követők álltak 5,78 százalékkal, őket követték a németek, majd az osztrákok. (Nyilván Dominik salzburgi és lipcsei múltja miatt.)

A demográfiai adatok mellett, Szoboszlai fizetett együttműködéseiből az átigazolási időszak előtt csak egy szponzorált tartalom (Nike) szerepel az Instagram-oldalán. 

A hivatalos bejelentés után
Szoboszlai Dominik Instagram-követőtábora Liverpoolba igazolása után mindössze két hét alatt megduplázódott, így jelenleg 1,2 millió követője van. Az elemzésből jól látszódik az is, hogy a követőszámugrás már a pletyka, majd a tárgyalási szakaszban elkezdődött (+8 százalék júniusban).

Az átlagos kommentek száma egy poszt alatt 2015-re emelkedett, míg a like-ok tekintetében a korábbi 68 082-es átlagból 303 658 lett.

Nemcsak a játékos követőtábora, de ezzel egyenesen arányosan engagement rate-je is szinte megduplázódott, amely így most 32,15 százalékos. 

Érdemes kiemelne azt az elképesztő adatot is, hogy még az óriási, követőszámbeli növekedés ellenére sem csorbult Dominik követői hitelessége (82,11 százalékos).

A követői demográfiában nem állt be jelentős változás, Dominik követőinek nagy részét továbbra is a „magyar szurkolók” adják, immáron 46,41 százalékkal. 

A második helyen maradtak az olaszok (6,16 százalék), a harmadikon pedig a németek (4,41 százalék). Megjelentek viszont az angolok, akik 3,2 százalékkal támogatják a hazájukba szerződő magyar klasszist. 

Kik azok a híres, közismert személyek, akik követik Szoboszlai Dominikot? Nos nem meglepő módon, volt csapattársa Erling Braut Haaland is megtalálható a követői között, ahogyan már Neymar, Vinicius Jr., Jude Bellingham, Nkunku és Karim Adeyemi is. Természetesen lassan a liverpooli csapattársak is beállnak a sorba.

Ami igazán meglepő, hogy Dominik fizetett együttműködéseit nem befolyásolta a sztárcsapatba igazolás, a márkák – a posztok alapján leagalábbis – még nem csaptak le rá.

De mi lehet a végállomás Szoboszlai Dominik számára? Mekkora lehet a mozgástér a sokszor a marketingérték mutatójának tartott követőszámok tekintetében? Egy biztos: az Instagramot a mai napig a két korszakalkotó focizseni Cristiano Ronaldo (599 millió) és Leo Messi (482 millió) uralják, tehát nem mondhatjuk, hogy nem lehetne a mostani számokat akár megsokszorozni pár sikeres liverpooli szezonnal. Mi szurkolunk!