Már Borsod-Abaúj-Zemplén megye 23 kormányablakában is elérhető az aláírásminta-alapú hitelesítés, amely leegyszerűsíti a személyes ügyintézést és ami a legfontosabb: csökkenti a munkafolyamatok során felhasznált papír mennyiségét.
A fejlesztésnek köszönhetően azok az ügyfelek is élvezhetik a papírmentes ügyintézés előnyeit, akik eddig nem rendelkeztek digitális aláírással vagy ügyfélkapu-regisztrációval. Az új eszközrendszer lehetővé teszi a napjainkban legelterjedtebb – dokumentumhitelesítésre használt – kézi aláíráson alapuló, új, elektronikus hitelesítési forma kialakítását és bevezetését a kormányablakokban. A biometrikus aláírásminta esetében titkosított formában rögzítik és tárolják a kézjegy minden fizikai jellemzőjét, többek között az írás sebességét, az érzékelt nyomásadatokat és azt is, hogy hányszor és mikor emelte fel a tollat az aláíró. A biometrikus aláírások összehasonlítása során ezeket a jellemzőket ellenőrzi a rendszer, nem az aláírás képét. A bevezetett új biometrikus aláírás – egyszeri regisztráció után – kényelmes hitelesítési lehetőséget teremt a személyes ügyintézések során, így azok az ügyfeleis élvezhetik a papírmentes ügyintézés előnyeit, akik eddig nem rendelkeztek digitális aláírással vagy ügyfélkapu-regisztrációval – áll a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal közleményében.
Egyelőre 32 ügytípus intézhető ezzel a rendszerrel, de az intézhető ügytípusok száma folyamatosan bővül majd.