Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A felújítás korlátozásokkal járhat a környéken.

Elsőre furcsán hangozhat, de igaz: immár Miskolc határain belül folyik a lillafüredi erdei kisvasút építése, egészen pontosan felújítása. Mint ismert, ebben az évben érkezett a pályafelújításhoz a Lillafüredi Állami Erdei Vasút rekonstrukciója. Csaknem tizennégy kilométeren, Miskolc-Dorottya utca és Garadna állomások között a régi felépítmény elbontása után teljesen új vasúti pályát építenek, megújítják a biztosítóberendezéseket, az állomási peronokat és korszerűsítik a vízelvezetést.

A garadnai szakasz immár elkészült, így a kivitelező megkezdi a Miskolc-Dorottya utca állomástól Diósgyőr-Majláth forgalmi telepig tartó mintegy 2,2 kilométeres szakasz teljes körű rekonstrukcióját. A munkálatok keretében a régi pályát elbontják, majd az ágyazat cseréje után új anyagokból új vágányokat építenek. Teljesen megújul a pályamenti vízelvezetés, ahogyan a keresztező utcák és a telekbejárók útátjárói is. Diósgyőr megállóhelyen a jelenlegitől mintegy százötven méterrel arrébb, Lillafüred irányába új peron épül. A vonatok ez idő alatt Majláth megállóhelytől indulnak és Lillafüreden át Garadna állomásig közlekednek.

A majláthi forgalmi telep vágányhálózatának felújítását ez az ütem még nem érinti, a vonatok utasok nélkül az állomáson fordulnak majd. A városi szakasz felújítása jó eséllyel a projekt legnehezebb feladata, de az ÉSZAKERDŐ Zrt. és a kivitelező, Híd-Tám Kft. mindent elkövet annak érdekében, hogy a munka a lehető legrövidebb ideig tartson. A környéken élőket a társaság – levélszekrény útján – tájékoztatja a várható korlátozásokról. A második ütem munkálatai előreláthatólag augusztus végéig tartanak majd.