Kezdőlap HAZÁNK Hazánk - Gazdaság

Százötven csokirajongó nem tévedhet! Kitalálod, melyik lett idén Az év szaloncukra?

Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Ha karácsony, akkor szaloncukor. Ha valaki még nem tudta eldönteni, idén melyiket válassza, annak most megpróbálunk egy kicsit segíteni. 

Idén második alkalommal ítélték oda Az év szaloncukra címet, amelyet a gödöllői Sulyán Cukrászda „Egy falat Mennyország” süteményének szaloncukor-verziója nyert el. Nem volt egyszerű dolga a zsűrinek, a cégek ugyanis 152 ízt neveztek a versenyre. A megmérettetésre az összes magyarországi gyártó meghívást kapott, akik szabadon dönthettek, élnek-e a lehetőséggel, és a teljes szaloncukor-kínálatukból hányat indítanak el.

Az abszolút győztes ízvilágát az Eucharisztikus Kongresszus „hivatalos” süteménye ihlette. A második helyen a Demeter Chocolate jamaicai feketekókuszos fehércsokis szaloncukra végzett, a harmadik pedig idén is a Stühmer pisztáciakrémes édessége lett.

A kézműves termékek egyébként külön is "megmérkőztek", továbbá idén is megjelent a hozzáadott cukrot nem tartalmazó kategória, valamint versenyt indítottak az alacsonyabb árú jelölteknek. Utóbbiak közül első helyen végzett a TESCO banános-ropogós és málnás-robbanócukorkás szaloncukra, második lett a LIDL hozzáadott cukor nélküli fehércsokis eper és sárgabarack ízű szaloncukra, a harmadik helyet pedig a Nestlé Boci meggyes zselés szaloncukra nyerte el. 

A verseny kilenc kategóriájának a zsűrizésben több, mint 150 kóstoló segített.   

Sánta Sándor a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke elmondta: a koronavírus-járvány miatt az elmúlt év első felében erőteljes visszaesést tapasztaltak az édességiparban, a fogyasztás 25 százalékkal esett vissza. Hozzátette: idén, az első bolti visszajelzések alapján erősebb a fogyás szaloncukrokból és csokimikulásokból, mint tavaly. Kiemelte: 2021-ben az alapanyagok ára jelentősen emelkedett, ez megmutatkozik az édességek árában is, ezzel együtt egyre többen keresik a minőségi szaloncukrokat. 
    
A hungarikumnak számító édességből egyébként Magyarországon évente 3500 tonnát adnak el. Egy-egy háztartásban évente átlagosan egy kilót vásárolnak belőle, és továbbra is a zselés, a marcipános, a kókuszos, a karamellás és a csokoládékrémes a legkedveltebb ízek a piacon.