A KiberPajzs kommunikációs partnere a Médiaunió Alapítvány immár második éve futó „A kulcs te vagy” kampánya az online pénzügyi biztonságra hívja fel a figyelmet. Legújabb figyelemfelhívó akciójuk során kísérletet végeztek:

Fillérekből  összerakott weboldallal, mesterséges intelligenciával generált termékekkel, kevesebb mint ötvenezer forintnyi költséggel hirdettek meg kamu weboldalt a közösségi médiában és közel 600 „vásárló” be is dőlt a kísérlet során.

A Médiaunió ezúttal azt tesztelte, vajon célba érnek-e az évek óta sulykolt figyelmeztető üzenetek?

Elkeserítőek az eredmények!  

Az oldal kialakítása egyszerű volt: a promóciós linkre kattintók azonnal valamelyik termék akciós fotójával találják szembe magukat, ahol az adathalász oldalak gyakorlatát követve kiemelve mutatták meg az akció mértékét, a vonzó árat, egy ötcsillagos értékelést, a leírás alatt pedig mindössze egy „kosárba teszem” gombot helyeztek el.

Mostanra gyakorlatilag óránként jönnek szembe a legújabb csalási kísérletekről szóló hírek: a híroldalak, a közösségi oldalak, a villamos megállók plakátjai, sőt még a csomagautomaták képernyője is a különböző adathalász technikákra és az árulkodó jelekre figyelmeztet.

Bővebben itt tudsz tájékozódni >>>

(fotó: ilusztráció, pixabay)