A Netflix gazdasági okok miatt döntött úgy, hogy beengedi felületére a reklámokat, ehhez pedig a Microsoftot választotta partnerül, az új reklámüzletág kialakításán együtt dolgoznak. Ennek a folyamatnak még csak az elején járnak, ezért a terveiről még nem nyilatkozott a Netflix.
Az biztos, hogy az új, reklámokkal támogatott előfizetés kevesebbe kerül majd, mint a jelenlegi, és ezt azért fogják bevezetni, hogy szolgáltatásukat vonzóbbá tegyék az árérzékeny fogyasztók számára is.
Az Adage szerint a vállalat az év első hat hónapjában előfizetőket veszített, és újra el kell kezdenie ügyfeleket szerezni ahhoz, hogy megfordítsa a részvényárfolyamának november vége óta tartó mintegy 65 százalékos csökkenését.
Több mint 220 millió ember fizet a Netflixért, és további százmilliók használják a szolgáltatást, vagy azért, mert egy előfizető rokonai, vagy azért, mert egy barátjuk vagy ismerősük megosztja velük a bejelentkezést. Elemzők becslése szerint a Netflix évi 3-4 milliárd dollárt termelhet reklámbevételekből. Ezzel az online videohirdetések egyik legnagyobb szereplője lenne.
Bár a Netflix a saját tulajdonában lévő műsorokba illeszthet reklámokat, de nem teheti ezt meg a kínálatában szereplő összes műsorában. Ennek az az oka, hogy a stúdiókkal kötött szerződései közül sok nem engedi, hogy a produkciót reklámokkal támogatott környezetben kínálja. Ezért a Netflix most olyan cégekkel tárgyalja újra a tartalmak jogait, mint a Sony, a Paramount és a Warner Bros. Discovery. A belső híreket ismerő források szerint a Netflix az eddig ismert összegeknél 10-15 százalékkal többet fizet majd azért, hogy reklámokkal szakíthassa meg a fenti stúdiók műsorait.
A Netflix legnagyobb versenytársa a fizetős videostreaming terén a Walt Disney, amely szintén dolgozik a Disney+ reklámos változatán. A Disney többségi tulajdonában lévő Hulunak már van reklámos verziója.
Egyébként a Disney és a Netflix is azt tervezi, hogy kevesebb reklámot jelenít meg online, mint amennyit a nézők az élő tévéadásban vagy a legtöbb ingyenes streamingszolgáltatásban látnak. Azt is remélik, hogy az iparági sztenderdnél magasabb árakat számíthatnak fel a hirdetésekért.