Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

December 19. és január 6. között igazgatási szünet lesz Miskolc MJV Polgármesteri Hivatalában – hangzott el a város közgyűlésének csütörtöki ülésén.

A város jegyzője, Ignácz Dávid elmondta, hogy ebben a tizennégy napban az ügyfélfogadás is módosul majd. A Városház tér 8. szám alatti ügyfélszolgálati irodában kedden és csütörtökön, 8 és 16 óra között lesz lehetőség az ügyintézésre.

Felszólalásában kiemelte, hogy a polgármesteri hivatal önálló bevételei minimálisak, és a szolgáltatásért cserébe az állam által nyújtott juttatás „ebben az időszakban a tízszeres távhőár és a négy-ötszörös energiaárak mellett nem elegendő”.

Szopkó Tibor, Miskolc alpolgármestere bevezetőjében elmondta, a város kötelező és nem kötelező feladatokat ellátó szervezeteinek együttes rezsiköltségei a tavalyi évhez képest idén mintegy 3 milliárd forintról csaknem 7,5 milliárd forintra emelkedtek. Ez a jövő évben összesen majdnem 20 milliárd forintra nőhet, ami a város teljes költségvetésének körülbelül a felét jelenti.

Hozzátette, a kormány kéréseinek megfelelően járnak el minden egyes esetben, amikor intézkedéseket hoznak, melyek szerint az önkormányzatoknak csökkenteniük kell a kiadásaikat úgy, hogy a legfontosabb közszolgáltatásokat próbálják meg fenntartani.

Az alapellátási funkciókat ellátó intézmények esetében az idei év utolsó negyedévében több mint 800 millió forint, az alapellátási funkciókat ellátó néhány közszolgáltató esetében több mint 1 milliárd forint a becsült növekedés összege az emelt energiaárakkal jegyezte meg az alpolgármester.

Szopkó Tibor kiemelte, az idei önkormányzati kötelező alapfeladatok csak kormányzati segítséggel finanszírozhatók. Elmondása szerint a jövő évi költségvetésből a 2021-es évhez képest mintegy 17 milliárd forint hiányzik.

/A nyitókép illusztráció, nem a csütörtöki közgyűlésen készült. Fotó: miskolcholding.hu/