Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Nyáron sokkal könnyebben pótoljuk a napi vitaminszükségletünket, mint télen, pedig a hidegebb időszakban sokkal nagyobb szükségünk lenne rá. Nem könnyű, de ilyenkor is próbáljuk meg a lehető legtermészetesebb anyagokból kinyerni a vitaminokat és azt bejuttatni a szervezetünkbe.

Megfázás elleni hadjárat

A legjobb immunerősítő a C-vitamin. Ezt általában a legtöbb ember tudni szokta. Télen is van lehetőségünk C-vitamint találni. A magas hőkezeléssel a zöldségek és gyümölcsök vitaminszintje nagyon alacsony lesz, így a legjobb döntés, ha nyersen esszük őket. A saláták fogyasztása is megfelel erre a célra.

Elűzi a stresszt és depressziót

A hideg hónapokban az emberek hajlamosak téli depresszióba esni vagy szorongást érezni huzamosabb ideig. Ilyenkor megoldás lehet a napot egy egészséges reggelivel kezdeni. Működhet, ha müzlit eszünk sok dióval, mogyoróval. Ezekben rengeteg a B1- vitamin, amely segít leküzdeni a stresszt. Ilyen vitaminforrás még a csirkehús is.

Nem helyettesíti a napfényt, de segít

Akik egész nap irodában ülnek, nem kapnak olyan sok D-vitamint a téli hónapokban. A szervezetünk ezt a vitamint magától nem termeli. Remek pótló forrás azonban a lazac, a hering, a gomba, a tojás, a zabpehely, valamint a narancs is.