Az utazóközönség megértésének és együttműködésének köszönhetően a vágányfelújítással érintett győri fővonalon néhány nap alatt kialakult a közlekedés új rendje, gyakorlata – áll a MÁV közleményében.
A három hónapra tervezett rekonstrukció során több mint másfél kilométer hosszan az alépítményt, azaz vasúti töltéseket, bevágásokat is helyreállítják. Erre a jelenlegi első fázist követően, október 27-től november 17-ig kerül sor. Ekkor mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom. November 18-tól várhatóan december 9-ig következik a másik vágány átépítése, ekkor újfent egy vágányon haladnak majd a vonatok.
Miért van szükség teljes vágányzárra?
A háromhetes forgalomszüneteltetésre azért van szükség, mert a vasúti pálya alépítményének javítása csak jelentős földmunkálattal végezhető el. Mindkét vágány alatt, egyidőben két-három méter mélyen a kivitelező elbontja a földművet. Ezt a stabilizációt biztosító munkálat és a pálya újjáépítése követi. A 140 km/h-s sebesség visszaemeléséhez elvárt minőségű pályaállapot csak így hozható létre.
A MÁV-VOLÁN-csoport szakemberei a kivitelező és az érintett közlekedési szervezetek, hatóságok, továbbá belföldi, nemzetközi vasúti vállalatok bevonásával a teljes forgalomszüneteléssel járó második ütem időszakára már elkezdték a közlekedési rend megtervezését, amelyet az utasok számára is időben és részletesen ismertetünk a második ütem kezdete előtt, hogy fel tudjanak készülni a jelenleginél is több változással járó közlekedésre és a vonatpótlásra, ami már a nemzetközi járatokat is jelentősen érinteni fogja.