Az ünnepi időszakban az európai vásárlók csaknem fele, 41 százaléka elsősorban üzletekben vásárol, további 20 százalékuk interneten is, és a legtöbben az akciós termékeket keresik – derül ki egy kereskedelmi felméréséből.
A válaszok szerint az online vásárolt termékek esetében a házhoz szállítás, 52 százalékkal a legnépszerűbb, szemben az átvevőpontokkal és a bolti átvétellel, ami 20-20 százalék.
A közlemény szerint ez arra készteti a kiskereskedőket, hogy biztosítsák az ajándékok gyors kézbesítését, és követhetővé tegyék az áru útját. A fogyasztók 57 százalékának fontos, hogy pontosan nyomon követhesse, hol tart a csomagja. Az emberek 43 százaléka azt mondta, hogy a gyors szállítás gyakran meghatározza, kitől fog rendelni. Legtöbben, 42 százalék az 1-2 napos kiszállítást várják el. A gyors és garantált szállításért pedig 60 százalékuk hajlandó többet fizetni. Minden ötödik ember pedig attól tart, hogy a vásárolt ajándékok nem érkeznek meg időben.
A fogyasztói kutatásból az is kiderül, hogy továbbra is az ár lesz az egyik legfontosabb tényező a vásárláskor: a megkérdezettek 42 százaléka válaszolta, hogy az ár alapvetően befolyásolja majd, a fogyasztók 77 százaléka pedig korábban vásárol, hogy biztosan hozzájusson a kívánt termékhez, és hogy több ideje legyen az akciók böngészésére.