Akkor Kaliforniában, Illinois-ban, New Yorkban és Washingtonban voltak kaphatók, most azonban több városban is bevezetik őket: keddtől kezdve Austinban, Bostonban, Chicagóban, Dallasban és Miamiban, valamint Alaszkától Vermontig számos más állam városában is lehet majd Oleato italokat vásárolni.
Az Oleato-kínálatban szerepel a zabtejes tejeskávé, valamint a toffeenut jeges shaken espresso, mely szintén zabtejjel készül: és itt jön a különlegesség, hiszen mindegyik Oleato egy kanál olívaolajjal készül, mely a Starbucks közlése szerint 120 kalóriát ad hozzá a készítményhez.
Van továbbá egy olívaolajjal átitatott, aranyhabnak nevezett hideghab is, mely dupla adag olívaolajjal készül. A furcsa kombináció azonban nem nyerte el a fogyasztók tetszését, hiszen a debütálás után sokan számoltak be arról, hogy emésztési problémákat okozott a kávé-olívaolaj kombináció.
Ahogy megjelent a Starbucksban, az emberek özönlöttek, hogy kipróbálják az új kávékülönlegességet, egy kritikuspáros pedig egy azóta elhíresült videóját azzal a címmel tette közzé a tesztről:
„Kipróbáltuk a Starbucks olívaolajos kávéitalát és komolyan megbántuk”
Az Oleato ötlete a korábbi vezérigazgató, Howard Schultz fejéből pattant ki, aki nagy felhajtással jelentette be az új italcsaládot, mielőtt átadta a gyeplőt a jelenlegi vezérigazgatónak, Laxman Narasimhannak.
Schultz tavaly találkozott Tommaso Asaro olívaolaj-termelővel, aki megismertette vele a napi egy evőkanál olívaolaj fogyasztásának gyakorlatát. Schultz maga is felvette ezt a szokást, majd elgondolkodott azon, vajon össze tudná-e kapcsolni a napi kávézási rutinjával, és megkérte a Starbucks italcsapatát, hogy kiderítse, sikerül-e megvalósítaniuk. Nos, a megvalósítás sikerült.
Fotó forrása: Artur Widak/NurPhoto