Cikkünk frissítése óta eltelt 2 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Az új típusú, úgynevezett strukturált hideg bitumen keverék a téli időjárási körülmények között is eredményesen alkalmazható az utakon kialakult kátyúk javítására.

A hidegaszfalt tesztelését a héten kezdte meg a Miskolci Városgazda Nonprofit Kft.

A technológiának számos előnye van. A többi közt az anyag nedves útfelületen is alkalmazható és nem igényli a munkagödör melegítését, továbbá könnyű megmunkálni, szennyeződésmentes és szagtalan, mínusz 30 fokig fagyálló, nem tapad, a járművek áthaladásakor fellépő nyomás hatására aktiválódik, a molekulák elkezdenek egymáshoz kötődni, az anyag pedig kitölti a rendelkezésre álló teret.

Magasabb beszerzési költséggel jár ugyan, de jóval hosszabb élettartamú az eddig használt anyagoknál, így hosszabb távon gazdaságosabb lehet a használata. Továbbá, legalább negyven százalékban újrahasznosított anyagból áll.

A Fonoda utcán található úthibákat már ezzel a speciális bitumennel kezelték. Az eddigi tapasztalatok biztatóak, a következő hetekben a tesztelés folytatódik, ha pedig az anyag beválik, akkor rendszeresítik majd.

A városi közutak kezeléséért felelős társaság az útellenőri jelentések és a beérkezett lakossági panaszok alapján rendszeresen ütemtervet készít az utak javítására. A vonatkozó önkormányzati rendelet Miskolc úthálózatát négy kategóriába sorolja a forgalom alapján, ez szintén befolyásolja az ütemterv összeállítását.