Idén is megrendezte a Greengage: a Zöld elkötelezettség díja elnevezésű versenyét a PPH média, mely során a Mirehu Nonprofit Kft kategóriájában különdíjat nyert.
A verseny célja az volt, hogy megtalálja és bemutassa azokat az eredményes vállalatokat, akik ma Magyarországon fenntarthatóan, ökotudatosan és környezetkímélően gyártanak innovatív termékeket, adnak el szolgáltatásokat, vagy támogatják fejlesztéseikkel, folyamataikkal a piacot.
A MiReHu Hulladékgazdálkodás másképp – A MaKuka Brand bevezetése elnevezésű projektjével nevezett.
A miskolci hulladékgazdálkodó cég 2019 óta folyamatosan fejlesztett szemléletformáló programja olyan sok pozitív visszajelzést kapott, hogy a cég vezetése úgy döntött egy márka alá terelve fogja össze edukációs tevékenységét annak érdekében, hogy helyi és országos szinten is legyen egy márka, amihez a hulladékgazdálkodás, a fenntarthatóság, a szemléletformálás, a környezettudatosság társul, ez a MaKuka Brand.
A brand a nevét a borsodi nyelvjárásban ismert MaKuka szóról kapta, annak áthallásossága miatt, hiszen tartalmazza a hulladékgyűjtés alap eszközét a kukát.
A MaKuka Brand alatt működik a hulladékgazdálkodási nyári élményprogramjuk a MaKukáció, az általuk épített elektromos kis kukásautó a MakuTruck, a guruló szelfipontjuk a MakuTaxi, amely egy fotellá alakított 1100 literes fém gyűjtőedény és a Makuka EP, a Makuka Edukációs Program a fenntarthatóságra nevelési projekt. Idén az Európai Hulladékcsökkentési Hétre nevezett kampányuk részeként létrehozták a javító programjukat MakuArt néven. A MakuArt termékei pedig a MaKuckó kárpitos műhelyben készülnek, mely az országban egyedülálló módon összeköti az újrahasználatot az upcyclinggal. Az értékteremtő újrahasznosítás jegyében kialakították a MakuSpace-t is, mely a kreatív alkotást helye.
A versenyben a MiReHu a Támogató eszközök főkategóriába nevezett, melynek Special Mention díját nyerte el egy neves mezőnyben.
A Támogató eszközök főkategória jelöltjei voltak:
Edukációs projektek alkategória
· HELL ENERGY Magyarország Kft. – HELLo ALU szemléletformáló program
· KÉSZ Csoport – KÉSZ Next fenntarthatósági program
· K&H Bank – K&H hűsítő ligetek
Kommunikációs megoldások alkategória
· Eurofins Analytical Services – Hogyan lesz energia a dinnyehéjból?
· LAFARGE – Környezettudatos szemléletmód népszerűsítését ösztönző kommunikációs aktivitások a LAFARGE-nál
· MiReHu Nonprofit Kft. – Hulladékgazdálkodás másképp – A MaKuka Brand bevezetése
· Bookline – Bookline Zöld
· STKH Sopron és Térsége Környezetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. Jövőálló érték: a tudás
Technológiai megoldások alkategória
· Mastercard Magyarország – A mastercard.hu karbonlábnyomának monitorozása és menedzselése
· Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. – Vasúti járművek alkatrészeinek innovatív és fenntartható felületkezelése
Egyéb alkategória
· Lidl Magyarország – River Cleanup Collective @Duna – Együtt a tisztább folyókért