Cikkünk frissítése óta eltelt 9 hónap, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.
A Rossmann számára kiemelten fontos a fenntarthatóság kérdése, hiszen alapító tulajdonosuk, Dirk Rossmann nemcsak üzletemberként, de a magánéletében is régóta kiemelt figyelmet fordít a klímaválság kérdésére és az az elleni küzdelemre. Két megjelent nagysikerű regénye és gyermekkönyve nyomán az ő szellemiségét képviseli a hazai Rossmann is. Számos innovációval törekednek a minél fenntarthatóbb működésre, legyen szó akár a logisztikai működésről, a szállítmányozásról vagy az üzlethálózat fenntartásáról.

Németországban fejlesztett  saját márkás termékeik összetételükben és csomagolásukat tekintve is környezetbarátak, mentesek például a mikroműanyagoktól, nem tesztelnek állatokon, és számtalan közöttük a vegán minősítésű termék is. Évek óta elkészítik a fenntarthatósági jelentésüket is, melynek módszertanát folyamatosan a GRI sztenderdekhez közelítve, átfogó és transzparens képet adnak a működésük környezeti hatásairól.

Amellett, hogy a fenntarthatóságért cselekvés szintjén is sokat tesz a vállalat, rendkívül fontos szerepet kap az erről való aktív kommunikáció is. A Rossmann-nál hiszik: valódi változást csak akkor érhetünk el, ha a fenntarthatóság kérdésköréről minél szélesebb nyilvánosság előtt, minél kiterjedtebb diskurzust folytatunk.

A Rossmann rendszeresen kommunikál a fenntarthatóságról, kampányaik és imázsépítésük során az elsődleges cél, hogy a vásárlók egy környezettudatos választásnak érezzék, amikor a Rossmann üzletei mellett döntenek. Ezt erősíti az a kiterjedt együttműködés és kampány is, amelyet az idei év elején bevezetett Respray-automaták kapcsán folytatnak.

A Respray, a világ első aeroszolos dezodor-újratöltő automatája, melyet magyar fiatalok fejlesztettek ki, és elsőként a magyarországi Rossmann kínálatban érhető el. Az innovációval egyetlen  palackot 5 alkalommal is feltölthetünk az általunk választott Rossmann sajátmárkás Isana illatanyaggal, mely nem csak alumíniummentes, de még a hajtógáz is egyszerű sűrítettlevegő benne, így téve a fenntarthatóság mellett egészségesebbé is a terméket. A pilot során egyelőre 3 üzletben találkozhatnak a vásárlók az automatákkal: a budaörsi Auchan Korzón található Rosmann mellett,  a Mammut II.-ben nemrégiben teljes felújításon és jelentős bővítésen is átesett   Rossmann üzletben és a Flórián Üzletközpontban található Rossmannban.

Az első automata január végi bemutatását nagyszabású sajtóeseménnyel támogatták meg, ahol a kerekasztalbeszélgetés résztvevője volt többek között Puskás Peti és Ördög Nóra mellett a Rossmann fenntarthatósági szakértője is, a beszélgetést pedig Stahl Judit vezette.  Az online és offline kommunikáció azóta is folyamatos az együttműködésről mind a Rossmann, mind a Respray felületein.

Az eddigi eredmények alapján bátran kijelenthető, a vásárlók nyitottak arra a megoldásra, hogy az újratölthető fújós dezodor használatával tegyenek a fenntartható, zöld jövőért, és akár a negyedére csökkentsék a saját ökológiai lábnyomukat.

Forrás: Rossmann