Habár maga a technológia még mindig frissnek tekinthető, már most is több, gépi tanuláson alapuló mesterséges intelligenciás képgenerátor áll a nagyközönség rendelkezésére, amelyektől bármilyen témában kérhetünk illusztrációkat, az eredmény pedig hol jobban sikerül, hol pedig egyáltalán nem. Most egy egészen lenyűgöző próbálkozásról számolhatunk be: az egyik algoritmus a Zsolnay-kerámiák tervezésében igyekezett jeleskedni, és végül egész jó munkát végzett.
Az alábbi képeket a Zsolnay-kerámiák rajongói Facebook-csoportjában osztotta meg Premusz Csaba, aki arra kérte a mesterséges intelligenciát, hogy álmodjon eozinos dísztárgyakat olyan kulcsszavakkal, mint a McDonald's, a Coca-Cola, a KFC, vagy a Windows és a Predator.
Az eozin jellegzetes, történelmi technikákon alapuló fényes kerámiamáz, amelyet a 19. században dolgoztak ki a Zsolnaynál, világhírűvé téve a gyártó nevét. És hogy képzeli ezt el az MI a jelenkor igényeire optimalizálva? Mondjuk úgy, furcsa témaválasztással.
Ha összehasonlítjuk az alkotásokat az eredeti Zsolnay eozin kerámiákkal, jól látható, hogy az algoritmus pontosan tudja, mi jellemzi ezt a stílust, és annak megfelelően alakította a szobrokat. Legyenek azonban bármilyen találók is a sosemvolt dísztárgyak, összességében azért örülünk, hogy a valóságban nem a mesterséges intelligencia végzi a tervezést, a végeredmény és a témaválasztás messze nem olyan kifinomult, mint amit amúgy elvárnánk.