Cikkünk frissítése óta eltelt 3 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

A fejlesztés érinti majd a közlekedést is.

 

Az utóbbi idők legkomplexebb Miskolcot érintő infrastrukturális beruházása az Y-híd megvalósítása, a Vörösmarty utca négysávosítása és a turbó körforgalom megépítése.
Kialakítják az új sávokat
A Vörösmarty utca Király utca – Soltész Nagy Kálmán utca közötti szakaszán a közműkiváltási munkák a hét elején indultak meg. Az érintett szakaszon az északi oldal forgalmi sávjainak kialakítása és a közműkiváltási munkák miatt félpályás lezárások és sávelhúzások várhatóak, változó elhelyezkedésben előreláthatólag 2021. október közepéig – szerepel a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közleményében.
Új fákat ültetnek
A most megkezdett munkálatok fa- és cserjeírtással is járnak. A fakivágások érinteni fogják az építési engedélyben jóváhagyott, a Vörösmarty és Király utcák kereszteződésében található jelzőlámpás forgalomszabályozású, háromsávos turbókörforgalom területét is. A fa- és cserjeirtási munkák 2021. szeptember 24-én (pénteken) kezdődnek meg a Vörösmarty utca Király utca – Soltész Nagy Kálmán utca közötti szakaszán. A projekt keretén belül kivágandó, kb. 200 db fa pótlására dupla mennyiségben, vegyes összetételben, a fakivágási engedélyben előírt minőségű fát és fás szárú növényt ültet a kivitelező a munkaterületen és a város által kijelölt önkormányzati területeken.
Folyamatosan halad az Y-híd építése is
Az Y-híd Tiszai-pályaudvar felé vezető ágán a támfalak közötti útpálya szerkezet aszfalt réteg nélkül elkészült, a Kisfaludy utca felé vezető ágon pedig a föld alatt elhelyezkedő cölöpök készültek el. A monolit szerkezet betonozása több ütemben már lezajlott, az előregyártott gerendák a Vörösmarty utca felöl is elhelyezésre kerültek.
A híd szerkezetének építése a Kisfaludy utcai ág vonatkozásában tovább folytatódik a monolit, helyszínen készülő oszlopok betonozásával.
A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a He-Do Kft. végzi nettó 13,5 milliárd Ft értékben.