Újabb megmérettetésen bizonyították rátermettségüket a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei kormányablak ügyintézők.
A kormányhivatal 43 munkatársa vett részt azon a képzéssorozaton, amelynek célja a kormányablakban dolgozók tudásának naprakészen tartása és a munkájukhoz elengedhetetlen ügyfélkezelési kompetenciák elsajátítása volt. A Megyeházán rendezett ünnepélyes oklevél átadón a magasan képzett szakemberek iránti igény és ügyfél elégedettség fontossága is előtérbe került.
Borsod-Abaúj-Zemplén megyében 43 fő zárta sikeresen a kormányablak ügyintézői képzést. Az ügyintézők január 11-én ünnepélyes keretek között vehették át a képzettségüket igazoló bizonyítványaikat a Megyeháza dísztermében, dr. Almási Győző, helyettes államtitkártól és dr. Alakszai Zoltán kormánymegbízottól.
Köszöntő beszédében a helyettes államtitkár felhívta a figyelmet arra, hogy a gazdaság versenyképességéhez elengedhetetlenül szükséges a magas színvonalú, hatékony közigazgatás. Az elmúlt tíz évben fontos lépéseket tettünk ebben az irányban, így ma már elmondható, hogy a közigazgatás is a gazdaság motorjává vált.
Számos kihívással kellett szembenézni, mint például a pandémia, de olyan ügyfeleket is maradéktalanul ki kellett szolgálnunk, akik nem járatosak az elektronikus ügyintézésben és a számítógép világában, ezzel nap, mint nap szembesültünk. Ezért a kormányablakokban a sokrétű tudás mellett hatalmas empátiára is szükség van, de azt gondolom ez a képzés mindkét téren segítséget tudott nyújtani a most bizonyítványukat átvevő ügyintézőknek.
Dr. Alakszai Zoltán kormánymegbízott köszöntőjében jelezte, hogy számára ez a nap a büszkeségről szól: „Büszke vagyok arra, hogy a kollégáim ismét bizonyították rátermettségüket.” Majd kiemelte: „a mai bizonyítvány átadó ünnepséggel azt is szeretnénk megmutatni, milyen kiváló, felkészült és elhivatott kollégák dolgoznak az ügyek hátterében. Olyan ügyintézők, akik emberségükkel, empátiájukkal nem csupán az ügyfelek elégedettségéhez járulnak hozzá, hanem közvetve, az ország közérzetéhez is.”
A kormánymegbízott kiemelte, a megyében 23 kormányablak és 2 kormányablakbusz szolgálja a térségben élőket. Tavaly 635 ezer ügyfelet fogadtak ezeken az ügyfélszolgálatokon, és 611 ezer ügyet intéztek. A kormányhivatali rendszerek folyamatos fejlesztésének köszönhetően pedig jó eséllyel átlagosan fél óra alatt elintézhetik ügyeiket.
A képzés különlegessége abban állt, hogy a tárgyi tudás mellett a képességfejlesztés is nagy hangsúlyt kapott, így ügyfélszolgálati stresszkezeléssel, valamint a fogyatékkal élő személyek ügyintézésével kapcsolatos gyakorlatok is helyet kaptak.
A képzés a Veszprém Megyei Kormányhivatal és a Miniszterelnökség alkotta konzorcium a KÖFOP-2.1.3-VEKOP-15-2016-00002 „A területi államigazgatási szervek humánerőforrásának fejlesztése” című kiemelt projekt keretében valósult meg.