Kezdőlap HAZÁNK Hazánk - Közélet

Már közlekednek a BKK nosztalgiajáratai a fővárosban

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) idén május 1-jén indította el a hagyományos nosztalgiaszezont, amely a korábbi belvárosi villamos- és Ikarus-járatok mellett új helyszíneket és viszonylatokat is bevon a programba.

A szezon végén ráadásul egy igazi csemege is érkezik: Tamara, az 1969-ben gyártott első szovjet metrókocsi is ismét forgalomba áll.

Az idei év újdonsága, hogy a klasszikus belvárosi retrójáratok mellett a külső kerületekbe is kiterjesztik a nosztalgiameneteket. Több R-jelű viszonylat (pl. R12, R17) indít menetrenden kívüli járatokat, míg az N-jelzésű (N2, N18, N19, N109) nosztalgia­vonalak menetrendjét kártyás fizetési lehetőséggel bővítették.

A flotta gerincét a századfordulós villamosok és a legendás Ikarus 630-as kabrióbuszok adják, de több helyen feltűnnek a felújított 1960-as évekbeli trolik és a modernizált Ikarus 260-asok is. A szezon lezárásaként futó „metrókülönlegesség” Tamara névre hallgató, teljesen restaurált első moszkvai-szovjet metrókocsi lesz.

A BKK idén is indít limitált férőhelyes fotós járatokat, amelyekre előzetes regisztráció után lehet jelentkezni, továbbá a szezon során nyílt napokat szerveznek az Angyalföldi kocsiszínben. Ezeken az alkalmakon szakemberek mutatják be a nosztalgiajáratok műszaki és történeti érdekességeit.

A helyszíni kártyás fizetés bevezetése mellett a nosztalgiajáratokra érvényes bérletek is felhasználhatók, így a rendszeres résztvevők kedvezményes csomagot választhatnak. A járatokat akadálymentes peronokhoz és felújított várótermekhez igazított menetrenddel indítják, hogy minden korosztály számára élvezetes legyen a nosztalgiaélmény.

Várhatóan októberig tartó szezon során a budapesti nosztalgiajáratok nemcsak a közlekedéstörténet szerelmeseit, hanem minden érdeklődőt visszarepítenek a város múltjába, miközben a 21. századi kényelmi fejlesztések sem maradnak el.

(Nyitókép: bkk.hu)