Cikkünk frissítése óta eltelt 1 év, a szövegben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavulhattak.

Idén is megrendezte a Greengage: a Zöld elkötelezettség díja elnevezésű versenyét a PPH média, mely során a Mirehu Nonprofit Kft kategóriájában különdíjat nyert.

A verseny célja az volt, hogy megtalálja és bemutassa azokat az eredményes vállalatokat, akik ma Magyarországon fenntarthatóan, ökotudatosan és környezetkímélően gyártanak innovatív termékeket, adnak el szolgáltatásokat, vagy támogatják fejlesztéseikkel, folyamataikkal a piacot.

A MiReHu Hulladékgazdálkodás másképp – A MaKuka Brand bevezetése elnevezésű projektjével nevezett.

A miskolci hulladékgazdálkodó cég 2019 óta folyamatosan fejlesztett szemléletformáló programja olyan sok pozitív visszajelzést kapott, hogy a cég vezetése úgy döntött egy márka alá terelve fogja össze edukációs tevékenységét annak érdekében, hogy helyi és országos szinten is legyen egy márka, amihez a hulladékgazdálkodás, a fenntarthatóság, a szemléletformálás, a környezettudatosság társul, ez a MaKuka Brand.

A brand a nevét a borsodi nyelvjárásban ismert MaKuka szóról kapta, annak áthallásossága miatt, hiszen tartalmazza a hulladékgyűjtés alap eszközét a kukát.

A MaKuka Brand alatt működik a hulladékgazdálkodási nyári élményprogramjuk a MaKukáció, az általuk épített elektromos kis kukásautó a MakuTruck, a guruló szelfipontjuk a MakuTaxi, amely egy fotellá alakított 1100 literes fém gyűjtőedény és a Makuka EP, a Makuka Edukációs Program a fenntarthatóságra nevelési projekt. Idén az Európai Hulladékcsökkentési Hétre nevezett kampányuk részeként létrehozták a javító programjukat MakuArt néven. A MakuArt termékei pedig a MaKuckó kárpitos műhelyben készülnek, mely az országban egyedülálló módon összeköti az újrahasználatot az upcyclinggal. Az értékteremtő újrahasznosítás jegyében kialakították a MakuSpace-t is, mely a kreatív alkotást helye.

A versenyben a MiReHu a Támogató eszközök főkategóriába nevezett, melynek Special Mention díját nyerte el egy neves mezőnyben.

A Támogató eszközök főkategória jelöltjei voltak:

Edukációs projektek alkategória

·       HELL ENERGY Magyarország Kft. – HELLo ALU szemléletformáló program

·       KÉSZ Csoport – KÉSZ Next fenntarthatósági program

·       K&H Bank – K&H hűsítő ligetek

Kommunikációs megoldások alkategória

·       Eurofins Analytical Services – Hogyan lesz energia a dinnyehéjból?

·       LAFARGE – Környezettudatos szemléletmód népszerűsítését ösztönző  kommunikációs aktivitások a LAFARGE-nál

·       MiReHu Nonprofit Kft. – Hulladékgazdálkodás másképp – A MaKuka Brand bevezetése

·       Bookline – Bookline Zöld

·       STKH Sopron és Térsége Környezetvédelmi és Hulladékgazdálkodási Nonprofit Kft. Jövőálló érték: a tudás

Technológiai megoldások alkategória

·       Mastercard Magyarország – A mastercard.hu karbonlábnyomának monitorozása és menedzselése

·       Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. – Vasúti járművek alkatrészeinek innovatív és fenntartható felületkezelése

Egyéb alkategória

·       Lidl Magyarország – River Cleanup Collective @Duna – Együtt a tisztább folyókért