A város három különböző területén kiépítéssel és felfestéssel valósítják meg a kerékpárutak kiépítését, ezzel biztosítva a csatlakozási pontokat a Kerékpáros Hálózati Tervhez.
A projekt elsődleges célja, hogy olyan, a fenntartható közlekedés feltételeit megteremtő és erősítő közlekedésfejlesztési intézkedések valósuljanak meg, melyek hozzájárulnak az éghajlatváltozás mérsékléséhez, a szén-dioxid kibocsátás csökkentéséhez, és az élhető városi környezet kialakulásához.
A beruházás keretében kerékpáros nyomot alakítanak ki a Kondor Béla utcában, az Árpád és Szarkahegy utcák között. A kerékpáros szakasz biztosítja az összeköttetést a meglévő, Tiszai pályaudvar-Diósgyőri vár kerékpáros forgalmával.
A tervezett út hossza nagyjából 1600 méter és várhatóan a következő közterületeket érinti: Nagy Lajos király útja, Táncsics Mihály tér, Kuruc utca, Kondor Béla utca, Előhegy utca, Róna utca, Bertalan utca.
A Mexikóvölgy utcai buszfordulótól 203 méteren megerősített pályaszerkezettel kerékpárút épül. Innen 1179 méteren normál pályaszerkezettel új erdei kerékpáros szakasz létesül. A végszelvény a Vörösbérc utcához csatlakozik, amelyet a Cserfa utca és a Szántó Kovács János úton kerékpáros nyom felfestéssel, 350 méteren alakítanak ki.
A felfestés tovább folytatódik a Mexikóvölgy utca-Muhi utca-Szervezet utca-Ferenczi Sándor utca-Tokaji Ferenc utca-Bartók Béla utca között már meglévő burkolaton, 2700 méteren. A kialakítandó útvonal kiindulási pontja az előző szakasz Mexikóvölgyi utcai buszfordulója.
Végül a kerékpárút a Keleti Városkapu térségében meglévő Auchan-körforgalomtól kiindulva, új építésű kerékpáros szakaszon éri el Miskolc határánál, Felsőzsolca felől a kerékpárutat, az M30 autópálya alatti átvezetéssel, továbbá a meglévő árvízvédelmi töltésen haladva. Ennek a hossza körülbelül 1300 m.
A város a 213 092 464 forint összegű többlettámogatási kérelem jóváhagyásáig saját forrást biztosít a beruházás megkezdésére.
A projekt megvalósítására összeségében hat hónap áll rendelkezésre, amennyiben a fejlesztés párhuzamosan tud haladni.
A munkaterület átadása 2022.11.15-én megtörtént.
A projekt száz százalékban az Európai Unió és a Magyar Állam hozzájárulásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg. A vissza nem térítendő támogatás összege 187 millió forint.
A projekt tervezett befejezése: 2023.11.30.